miska, laca, nana, čičam, geš opa, si jujau, kokočka, ato, tol, bagi
Da najprej prevedem »roza« besede.
Miška, raca, banana, sedim, greš v naročje, si lulal, kokoška, avto, motor, bager.
In ja, tako mi govorimo z otroki. Ker te besede uporabljajo otroci, jih potem kar posvojimo in jih uporabljamo v govoru z otrokom.
Ampak s tem nismo naredili nič dobrega. Otrok dobro ve, da se reče MOTOR. Samo on reče TOL, ker njegovi možgani in govorila ne zmorejo drugače. In če mi z njim govorimo TOL, bo sčasoma pozabil, da se pravzaprav reče MOTOR in se bo zelo težko naučil reči pravilno.
To velja tudi če je pred vami dojenček. Dojenčki imajo zelo širok repertoar glasov. Uporabljajo glasove, ki jih v našem jeziku ni. In skozi uporabo, poslušanje se naučijo, katere glasove ohraniti in katere pozabiti glede na jezik, s katerim so obkroženi. Na ta način gradimo govor – izgovorjavo glasov in kasneje spajanje v besede. To, da vi ne popačite govora, je res pomembno.
Jaz veliko govorim o NAČELU PONAVLJANJA (več o tem tukaj). Torej, če boste vi ves čas ponavljali nek popačen govor, se otrok ne more pravilno naučiti. Nima osnovnih pogojev, da se nauči pravilnega govora, pravilne izgovorjave.
Tudi če si mislite, da je pač še dojenček, saj še ne razume. Gre tudi za to, da se tudi vi učite s ponavljanjem. In vi boste sami sebe naučili popačiti govor. Ne boste se nekega dne zbudili in si rekli »aha, otrok je star 18 mesecev, zdaj pa moram z njim govoriti pravilno«. Ne, avtomatizirali boste popačen govor in se sploh ne boste zavedali, da govorite popačeno.
Če vi namesto Š rečete Č, se bo otrok težko naučil glasu Š, ker ga bo premalokrat slišal in premalokrat poskusil izgovoriti . Če vi namesto R uporabljate L – kot vaš otrok, velja enako.
♥♥♥
Otroci morajo biti obkroženi s pravilnimi glasovi in pravilni besedami, da se jih lahko sčasoma, s ponavljanjem naučijo pravilno izgovarjati.